07 Aralık 2006

Bilimkurgunun Ustaları

Amerikan ABC televizyon kanalı; "Masters of Science Fiction" isimli yeni bir seriyi yayına hazırlıyormuş. Serinin 2007 yılında gösterime girmesi bekleniyor. ABC'nin internet sitesinde bu konuyla ilgili hiçbir şey bulunmasa da, Sci Fi.com sitesinde ve bazı tv sitelerinde hatta imdb'de proje görünmekte. Ellerimi ovuşturarak beklediğimi söylemeliyim :) Karma karışık bilgilere dayanarak şunu söyleyebilirim; bu seri yapılacak ancak hangi öykülerin/romanların filme çekileceği belirsiz. Örneğin IMDB'deki listede ilk sezon için görünenler şunlar:

1. A Clean Escape...
John Kessel'ın ( Nebula ödülü sahibi, Hugo ödülüne aday olmuş bir bilimkurgu, fantastik kurgu yazarı. Ben hiçbir kitabını okumadım, tanıyan varsa tarzını biraz yorumlayabilirse sevinirim. ) bir kısa öyküsünden uyarlama.

2. Jerry Was A Man...
Robert A. Heinlein'in bir kısa öyküsünden uyarlama.

3. Awakening...
Bunu kimin öyküsünden/romanından uyarlıyorlar bilemiyorum. Bir çok Awakening var :)

4. Watchbird...
Robert Sheckley'in aynı adlı romanından.

5. The Discarded...
Bunun hakkında da bir bilgi bulamadım.

Çoğu yerde yazılanlara göre 13 bölümden oluşacakmış seri. Kulislerde konuşulanlara bakılırsa -Hep bu cümleyi kurmak istemiştim :)- ; Ray Bradbury, Isaac Asimov, H.G. Wells gibi ustaların öyküleri/romanları da filme çekilecekmiş. Hatta Asimov'un "SON SORU" isimli kısa öyküsünün filme alınacağı iddia ediliyor. Özellikle bunu izlemeyi çok isterim. Bu öyküyü Adalet Celbiş'in çevirisinden, şurada okuyabilirsiniz : Isaac Asimov - SON SORU

Serinin sunuşunu, Stephen Hawking'in yapacağı belirtiliyor. Yapımcı Keith Addis, serinin Masters of Horror serisindeki bir bölümde yaşandığı gibi sansüre maruz kalmayacağından emin olduğunu söylemiş. Ve bana ilginç gelen bir açıklama yapmış:

" Serinin dili, görselliği ya da içerdiği seks öğeleriyle sansürlenecek bir yanı bulunmuyor. Zaten bu tür şeyler, seride kullandığımız gibi yüksek kalitedeki bilimkurgu eserlerinde herhangi bir önem de taşımıyorlar. Isaac Asimov hiçbir zaman sansürlenmedi. Bill O'Reilly'i, Robert Heinlein tahrik etmedi. Proctor&Gamble hiçbir zaman Ray Bradbury'ye karşı gerçekten kinlenmedi. Bu adamlar gerçekten zeki adamlardı. Fikirleri cesurdu ve bazıları gerçekleşti. ABC bize, olabildiğiniz kadar cesur davranın dedi. Kanal bu fikirlerden rahatsız olacak mı? Sonuçta bizden elimizdeki bu mükemmel kaynaklar kadar kışkırtıcı olmamızı isteyen onlar. "

Beklemeye devam edelim.
to boldly go where no one has gone before

Kaynak: ekşi sözlük, sci-fi wire

Kişisel Dip NOT: Bradbury ve P&G ilişkisi nedir, bilen var mı?

5 Comments:

Blogger B5 said...

Super,
uzun zamandir ses cikmiyordu buradan, cok sevindik!
bu arada -brazil- in dvd sini bulduk ama bilimkurgu muydu bilemedik, daha cok orwell vari belki de..henuz almadik.
SF olabilir mi?

kolay gelsin! : )
B5 ve R4

3:34 ÖÖ  
Blogger r2 said...

Merhaba. Teşekkür ederim B5 ( Başak? )
Siz de blog camiasına hoş geldiniz :)
Bazı kişisel nedenlerden dolayı blogla ilgilenemedim uzun süredir, ama umuyorum yakında gücümü toplayabilirsem özellikle Geleceğin Şehirleri temasına devam edeceğim.
Brazil'i alın ve seyredin, mutlaka. Hard sci-fi değil, dediğiniz gibi Orwell'in 1984'üne yakın bir distopya, ara ara biraz fantastik, ara ara güzel bir aşk hikayesi ara ara kabus ama kesinlikle izlenmeye -hayli hayli- değer bir film.

Eşinize ve size İstanbul'dan sevgiler.
Merak Notu: Sizin nick Babylon V'den, eşinizinki de Star Wars'tan mı? :)

2:16 ÖS  
Blogger B5 said...

Brazili aliyoruz.
Blog camiasina neden girdigimizi simdilik ben de bilmiyorum..
Isimler esimin birkac yildir aliskanlik haline getirdigi son derece basit bir sifrelendirme metodu sadece.
Adlarimizi yazmak istemedik bloga. Oyle de kalsin :)..


ps: Ray ve procter alakasini bilmiyoruz. P&G urunu alana Ray in de dahil oldugu kitaplara indirim vardi bir yerlerde ama.... Amerika´da galiba..

2:47 ÖÖ  
Blogger r2 said...

iyi seyirler.
Bundan sonra dikkatli olurum isim konusunda :)
Benim aklıma -bilimkurgu sever olmanızın getirdiği bir şey olsa gerek- ilk önce bu söylediklerim geldi, yanılmışım. Hatta R4'le aynı üretim bandından çıkmış olabileceğimizden şüpheleniyordum :)

p&g ray bradburry ilişkisini bulursam size de haber veririm.

2:34 ÖÖ  
Anonymous Kobe said...

muhteşem

8:52 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home